Sunday, November 13, 2011

Saya kembali....


Assalammualaikum...

11.11.11 tarikh keramat buat rakan saya yang selamat dinikahkan dengan pilihan hatinya. Gadis kelahiran Ganu ni buat saya rasa sebak je, mana taknya kisah cinta punyalah tragis akhirnya dia mendapat jua sebuah kebahagiaan.. Semoga berkekalan hingga ke akhir hayat.. Teringat waktu2 wat research sama2 dl, dia gurau nak nikah 11.11.11, saya pun sibuk gak nak 12.12.12.. Wah, tahniah sbb berjaya mencapai impian.. Tak sgka tepat 11.11.11 tuu... hihi.. Hmm.. Sedikit sebanyak memberi saya segenggam pengharapan yang saya pun boleh mendapat kebahagiaan yang sama satu hari nanti.. InsyaAllah.. ^_^

Dalam sepanjang perjalanan saya fikir2 manalah jodoh saya ni pergi.. Sibuk bebenor sampai lambat datang jemput saya.. At least show ur shadow please!!! I'll never know how u look like, how u behave, how naughty u are.. huhu... Tapi takpe, biar lambat asal selamat kan.. Saya tak gi mana2 pun duk diam2 kat sini je.. Mungkin kadar kelambatan ini mengajar saya menjadi orang yang sabar lagi memahami... Mungkin mahu saya menjadi dewasa sikit... Bak kata Heliza dalam filem syurga cinta S.A.B.A.R... SABAR... Tapi sementara menunggu ni, saya blurr... Ape yang patut saya buat ek... Tunggu duk umah diam2 atau saya boleh nakal2.. Hehe..




Cepat betul masa berlalu.. 4 hari cuti umpama mimpi.. Tatkala naik bas di Terminal Makmur rasa sayu je nak tinggalkan kawan yang sabar melayan kelatah saya yang otai dan selamba nie.. T.T Sob2 rasa x nak balik!!!

Walaubagaimanapun... Alhamdulillah, dapat balik ke rumah ku syurgaku ini... Shah Alam, saya rindu kamuuuuu!!! Rindu wad, rindu baby, rindu mak baby, x sabar nak tengok telatah2 bapa baby n rindu dengan adik yang x abis2 anta mesej rindu dgn saya... Awww...

Okla ngantuk suda~ Tata titi tutu... Lain kali saya tulis lagi...
Wassalam...


“Apa yang ada padaku dari kebaikan (harta) tidak ada yang aku simpan dari kalian. Sesungguhnya siapa yang menahan diri dari meminta-minta maka Allah akan memelihara dan menjaganya, dan siapa yang menyabarkan dirinya dari meminta-minta maka Allah akan menjadikannya sabar. Dan siapa yang merasa cukup dengan Allah dari meminta kepada selain-Nya maka Allah akan memberikan kecukupan padanya. Tidaklah kalian diberi suatu pemberian yang lebih baik dan lebih luas daripada kesabaran.” (HR. Al-Bukhari no. 6470 dan Muslim no. 1053 )1

“Dan orang-orang yang bersungguh-sungguh untuk mencari keridhaan Kami, benar-benar akan Kami tunjukkan kepada mereka jalan-jalan Kami. Dan sesungguhnya Allah benar-benar beserta orang-orang yang berbuat baik.” (Al-’Ankabut: 69)

No comments:

Post a Comment