Friday, July 20, 2012

Bistro Qaseh n ibu mengandung~

Assalammualaikum dan Salam Ramadhan...

   Alhamdulillah, tak sangka esok kita akan menemui 1 Ramadhan.. Syukur kita masih di beri kesempatan untuk bernafas lagi di bulan yang pahala dilipat gandakan...


  Oleh itu seperti yang dijanjikan, hari ni saya pun 'dating' dengan seorang ibu mengandung nih.. Teringin benar makan ikan bakar, tak tau nak cari kat mana. Pusing punya pusing jumpa satu kedai di syeksen 13 nih.. Punyalah ramai orang padahal kat situ bukan satu2nya kedai makan yang ada, banyak lagi kedai makan yang lain... Perasaan ingin tahu yang menebal, kami pun pergi makan kat sana.. Makanan memang banyak pilihan, memang sedap... Terbaik! Mak buyung pun dapat makan ikan bakar dia... ^_^


yang tanda 'love' tu apa yang saya rasa sedap... ketam lemak cili api dengan air Qaseh.. nyum2...


  Lokasi restoran ni bertempat di Jalan Boling Padang 13F/F, Syeksen 13, Shah Alam... Ada disediakan Ramadhan Buffet sempena bulan puasa ni, dengan 50 jenis hidangan! Nak cuba? Silalah...

   Wassalam...

Wednesday, July 4, 2012

Rindu pada si Gambang...

    Assalammualaikum... Entry kali ni saya ingin memperkenalkan irama muzik kegemaran saya iaitu 'GAMELAN'!!!! Dulu waktu di universiti saya pernah bermain gamelan untuk majlis konvokesyen U. Macam tak percaya. Walaubagaimanapun, saya rasa teruja dan sangat, sangat menikmati kenangan waktu tu... Seronok tau main muzik tradisional yang bernama gamelan ni...

    Mari saya perkenalkan encik Gambang~ Waktu mula-mula saya diperkenalkan dengan encik Gambang ni saya terkejut... Si 'gemuk' ni ke yang saya kena main (oh, tidak)... Nak angkatnya punyala berat, wajib angkat berdua... Walaupun gemuk, dia tak banyak ragam ok. Jarang mengeluarkan bunyi2 pelik macam si bonang dan sarun. Dan bunyinya adalah yang paling rendah antara alat2 gamelan yang lain. Yelah orang lain semua diperbuat daripada besi, dia jer daripada kayu. Kayu pun bukan sebarang kayu tau, kayu yang keras2 jer contohnya cengal (betul ke? huhu.. hentam...)... Dan dia ada dua pemukul, pemukul dia sebenarnya bulat pipih. Yang menampakkan gemuk sebab dia dililit dengan kain...


Alat gamelan kesayangan saya... Encik Gambang~ Rindunyer kat G~ huhu.. Dulu selalu duk usap2 dia ni... (sebenarnya nak bersihkan habuk dan nak bagi dia nampak berkilat... Da namanya sayang kan... =).. )




    Cara nak main dia pukullah dengan 2 alat pemukul tadi... Ada 20 batang kayu yang boleh kita pukul... Tapi kenalah pukul dengan ikut note muzik jangan main langgar jer... Dan seingat saya, note dia ikut nombor bukannya huruf macam kita main keyboard tu... (sebab sekolah rendah dulu saya main keyboard =)... rindunya zaman belajar...)


Kenangan bersama incik Gambang... G~ I miss U soooo much... :'(


    Oh ye, lagu pertama yang saya belajar adalah lagu timang burung (http://www.youtube.com/watch?v=YaObro2T5M8.. boleh klik kalau berminat nak dengar timang burung tu bunyinya macam mana)... Dan menurut sejarah ianya adalah lagu yang hanya dimainkan di istana... (waktu zaman dulu2 la, sebab gamelan tu pun alat muzik istana... orang biasa macam tok moyang kita mana mampu nak pergi beli... huhu...).. Tapi sekarang ianya dimainkan dalam majlis2 formal... Contohnya.... dalam konvokesyen~ =) 



Di atas ni adalah alat gamelan yang lain... Saya upload dari internet... Baru sedar saya ambil gambar encik gambang seorang saja.. huhu... Ada bonang, sarun, gong dan gendang.. kepada sesiapa yang nak tambah keterangan mengenai alat2 gamelan kegemaran korang dialu-alukan...

       Itu saja untuk entry kali ni... Hanya nak ekpresikan rindu nak main gamelan... Dah nak masuk 4 tahun kot saya tak main gamelan... Hilang dah segala kemahiran2 yang ada...

Wassalam...

Friday, June 15, 2012

Astrid tentang rasa

aku tersesat menuju hatimu
beri aku jalan yang indah
izinkanku lepas penatku
tuk sejenak lelap di bahumu

reff:
dapatkah selamanya kita bersama
menyatukan perasaan kau dan aku
semoga cinta kita kekal abadi
sesampainya akhir nanti selamanya

tentang cinta yang datang perlahan
membuatku takut kehilangan
kau titipkan cahaya terang
tak padam didera goda dan masa

repeat reff [2x]

dapatkah selamanya kita bersama
menyatukan perasaan kau dan aku
dapatkah selamanya kekal abadi
sesampainya akhir nanti selamanya.....


Tuesday, June 12, 2012

Jika suatu hari nnti..

Assalammualaikum...

 Alhamdulillah, saya memasuki fasa baru dalam kehidupan ini sbg tunangan org.. Perasaan skrg ni, hmm mcm roller-coaster senang gembira dan senang sedih juga.. Tak tahu macam mana nak cerita..
Harapan semoga jodoh ini berkekalan dunia akhirat.. Tapi kita tak boleh nak menduga rintangan yang bakal di hadapi pada masa akan datang.. Cuma berusaha, berdoa dan bertawakkal yang menjadi teman untuk mengharunginya...




mode: br balik kerja malam dan tiada org di rumah, semalam sblm pergi kerja, tak sempat jumpa dgn adik sbb dia balik kerja lewat.. rasa sunyi menyelubungi jiwa... ='(

Monday, May 21, 2012

Personaliti report saya... =)

Custom Keirsey Temperament Report for: husna

Your Keirsey Temperament Sorter Results indicates that your personality type is that of the

Idealists, as a temperament, are passionately concerned with personal growth and development. Idealists strive to discover who they are and how they can become their best possible self -- always this quest for self-knowledge and self-improvement drives their imagination. And they want to help others make the journey. Idealists are naturally drawn to working with people, and whether in education or counseling, in social services or personnel work, in journalism or the ministry, they are gifted at helping others find their way in life, often inspiring them to grow as individuals and to fulfill their potentials.
Idealists are sure that friendly cooperation is the best way for people to achieve their goals. Conflict and confrontation upset them because they seem to put up angry barriers between people. Idealists dream of creating harmonious, even caring personal relations, and they have a unique talent for helping people get along with each other and work together for the good of all. Such interpersonal harmony might be a romantic ideal, but then Idealists are incurable romantics who prefer to focus on what might be, rather than what is. The real, practical world is only a starting place for Idealists; they believe that life is filled with possibilities waiting to be realized, rich with meanings calling out to be understood. This idea of a mystical or spiritual dimension to life, the "not visible" or the "not yet" that can only be known through intuition or by a leap of faith, is far more important to Idealists than the world of material things.
Highly ethical in their actions, Idealists hold themselves to a strict standard of personal integrity. They must be true to themselves and to others, and they can be quite hard on themselves when they are dishonest, or when they are false or insincere. More often, however, Idealists are the very soul of kindness. Particularly in their personal relationships, Idealists are without question filled with love and good will. They believe in giving of themselves to help others; they cherish a few warm, sensitive friendships; they strive for a special rapport with their children; and in marriage they wish to find a "soulmate," someone with whom they can bond emotionally and spiritually, sharing their deepest feelings and their complex inner worlds.
Idealists are relatively rare, making up no more than 15 to 20 percent of the population. But their ability to inspire people with their enthusiasm and their idealism has given them influence far beyond their numbers.
Idealists at Work
Idealists, as a temperament, are passionately concerned with personal growth and development. They are naturally drawn to working with people and are gifted with helping others find their way in life, often inspiring them to grow as individuals and to fulfill their potential both on, and off, the job.
Your attention is naturally drawn to the individual and collective needs, desires, and experiences of people in your environment. In your ideal job, you would be able to use your inner beliefs as a guide for empowering others. Though you are comfortable with leadership, you don’t like arbitrary hierarchies. You care deeply about people as people, and often feel that maintaining official role boundaries interferes unnecessarily with both communication and progress.