Monday, February 6, 2012

Cinta sang Ratu~

Assalammualaikum...

Jeng, jeng, jeng... Gempak tak tajuk entry hari ni. Siapa2 yang dah tau perangai saya mesti buat mukaSahabatMusleem... Dalam hati cakap tak gempak pun, ni tajuk novel jer... Yup, betul... Tajuk novel yang baru saja saya habis baca selepas novel Bagaikan Puteri.. Hmm.. Pasni nak cari novel bertajuk Hijab Sang Pecinta.. =D

Best dan menarik sangat novel Cinta sang Ratu ni.. Mengajar saya cinta kerana Allah.. Maksudnya tak kira bagaimana pun keadaan orang di sekeliling kita, asalkan mereka beriman kepada Allah, kita perlu mengasihi mereka semua.. Hmm... Walaupun kita tak mampu membahagiakan semua orang di sekeliling kita, tapi kita dapat mendoakan kebahagiaan mereka..

Pandai betul penulis Ramlee Awang Murshid ni.. Saya rasa ramai gadis yang dah terpikat dengan kesantunan dan ketinggian ahklak Laksamana Sunan.. Izinkan saya meng'copy paste'kan mushaf yang Laksamana Sunan nukilkan buat isterinya yang tersayang, Ratna... Ehem:


Click Me~

Cinta Sang Ratu
Laksana langit mencengkam purnama,
ibarat mutiara di lautan biru,
saujana mata memandang,
seluas langit terbentang.

Tatkala cinta berbisik, suaranya memuji TUHAN,
pabila rindu terusik, rasulnya jadi pilihan.

Sampai masanya cinta jadi taruhan,
Sang Ratu menjadi impian...

p/s: so sweet kan...SahabatMusleem








wassalam... ^_^v

No comments:

Post a Comment