Thursday, August 11, 2011

sejuta impian



Salam...

Apa khabar kawan2 semua, salam ramadhan. Semoga Ramadhan kali ini kita dapat mencapai azam dan cita2 kita. Bukan tahun baru je kita mempunyai azam baru tetapi bulan ramadhan juga adalah bulan untuk kita membina azam. Kerana bulan ini adalah bulan yang terbaik untuk mengubah habit dan kebiasaan yang buruk dalam hidup kita.



Sempena bulan Ramadhan yang mulia ini, Husna banyak menghabiskan masa muhasabah diri. Membaca balik diari2 lama. Rupa2nya selama beberapa tahun ini hidup Husna dalam keadaan kurang bersemangat, banyak menceritakan perasaan berduka dan luahan hati untuk putus asa. T.T Macam tak percaya je. Tapi itulah yang tercatat dalam jurnal mengenai diri ini. Hmmm... Jadi ini adalah masa yang terbaik untuk Husna fokus demi masa depan yang lebih produktif dan proaktif. Sebab Husna tak nak jadi orang yang gagal dalam hidup. Jadi, matlamat utama adalah untuk berjaya dunia dan akhirat. Hmmm... Berjaya dunia akhirat tu tersangatlah abstrak dan meluas maksudnya. Setiap orang ada definisi bahagia mereka sendiri. Begitu juga dunia dan akhirat. =.=??



Saya berdoa semoga saya dijadikan seorang yang beragama, berahklak mulia, berilmu, berkerjaya dan berkahwin.. (oopss terlebih suda~ huhu.. ) :D





Cakap bab kahwin ni, ramai kawan saya yang nak kahwin tahun ni. Tahniah! Maaf sangat2 tak dapat nak hadir. :'( Sebabnya tak de orang nak teman pergi jauh2; Kelantan, Perlis n Terengganu cam tak sampai jer. Saya dahla tak dibenarkan bawa kereta jauh2. Nak naik bas nanti menyusahkan orang lain pula nak ke satu tempat dan ke tempat yang lain.



Kalau ikutkan hati nak jer redah bawa kereta tak minta izin dgn parents. Saya kalau nak ke mana2 mesti minta izin juga dgn parents walaupun da berumur. Hmm, wajib bagi saya sebab mereka masih penjaga saya. Kalau x amalkan nanti da kahwin dgn suami nak pergi jalan rumah kawan2 tak pandai nak minta izin.. (Ayat poyo jer... =P)



Rasa2nya da keluar tajuk kan... sejuta impian tu adalah apa yang selalu saya doakan untuk diri saya dan orang sekeliling saya. Semoga dimakbulkan... Untuk "ber2" semua tu memerlukan saya 'ber'usaha dengan gigih, 'ber'doa penuh tawadduk dan 'ber'tawakkal kepada Allah... insya Allah.. 'ber'jaya... ^_^v


No comments:

Post a Comment