Thursday, August 18, 2011

BeSDaY LiST


Salam ramadhan ke-19...

Hari ni 19 Ogos iaitu hari lahir saya yang ke-19. Ada beberapa hadiah yang saya mahukan dalam hidup ini. Ada antara hadiah ini telah diberikan kepada saya.. Alhamdulillah....

1. Akak sepupu dan anak cumelnya, Darwish tinggal bersama-sama dengan saya.

Memang hadiah terbesar dalam hidup saya. Banyak pengalaman yang saya perolehi dan pelajari bersama-sama dengan akak. Saya tak tau dari mana datang kekuatan dan semangat yang saya ada sekarang ni. Contoh yang paling simple masak sahur. Tiap2 malam sebelum tidur masak sahur dulu, takpun bangun kul 4 pagi untuk masak sahur. Kadang2 saya kena jaga si kecil tu, lebih2 lagi waktu ibu dia sakit. Banyak kali juga kakak sepupu saya tu jatuh sakit. Mungkin disebabkan kehidupan yang dilaluinya sekarang. Saya rasa sangat simpati pada dua beranak ni. Tak banyak yang saya boleh tolong melainkan bagi mereka rasa selesa tinggal bersama-sama saya.


2. Semoga saya berjaya dalam kerjaya saya.

Saya harap permohonan saya untuk sambung post basic kebidanan tahun depan diluluskan. Lepas tu, habiskan kontrak dengan hospital, barulah sambung belajar master. Dapatkan keputusan yang bagus, supaya saya terpilih untuk jadi pengajar dan seterusnya sambung PhD untuk jadi pensyarah. Hmmm... Panjang lagi jalannya.


3. Semoga impian saya untuk mengelilingi dunia tercapai.

Sejak dari kecil saya suka baca buku cerita. Buku2 cerita di pasaran sekarang bersifat antarabangsa. Jadi, saya sering di perkenalkan dengan nama2 tempat di seluruh dunia yang tak pernah saya dengar. Teringin nak tengok sendiri tempat2 tersebut. Selalu membayangkan secara terus berdasarkan deskripsi penulis. Tapi sebelum tu, saya harap saya dapat menunaikan haji di Mekah. Saya juga berharap akan ada satu peluang untuk saya menyambut bulan Ramadhan di tanah suci.


4. Semoga saya mendapat sepasang bahu untuk saya bersandar.

Hidup kita ni ibarat roda. Kejap di atas, kejap di bawah. Saya berharap saya ada seseorang untuk berkongsi suka duka; yang menjadi tempat sandaran saya ketika saya kepenatan, bahu yang menjadi tempat menangis. Hmmm... tempat utk saya bergantung. Boleh ke? Untuk berharap camni...



Selamat berjuang Husna... Kuatkan semangat... Capaikan semua impian yang ada... Fighting! ^_^v

No comments:

Post a Comment